Intrarea în Biserică a Maicii Domnului: Sărbătoarea Templului Viu
†
Intrarea în Biserică a Maicii Domnului (21 Noiembrie)
Pe 21 noiembrie, creștinii ortodocși sărbătoresc Intrarea în Biserică a Maicii Domnului, cunoscută și sub numele de Vovidenia sau Ovedenia. Această sărbătoare profundă din calendarul bisericesc celebrează momentul în care Fecioara Maria, copilă fiind, a fost adusă la Templul din Ierusalim de către părinții ei, Sfinții Ioachim și Ana. Evenimentul este menționat în scrieri apocrife din secolul al II-lea, precum Protoevanghelia lui Iacov.O promisiune sfântă
Ioachim și Ana, după mulți ani de rugăciune, au primit darul unei fiice, pe care au numit-o Maria. În semn de recunoștință, au împlinit promisiunea făcută Domnului: de a o aduce la templu pentru a fi închinată lui Dumnezeu. La vârsta de trei ani, Maria a fost primită de Marele Preot Zaharia, care, călăuzit de Duhul Sfânt, a dus-o în Sfânta Sfintelor, locul cel mai sfânt al Templului.
Această alegere simbolică subliniază rolul unic al Maicii Domnului în planul de mântuire: ea însăși urma să devină „ Sfânta Sfintelor ”, templul viu al Fiului lui Dumnezeu.
Importanța spirituală a sărbătorii
Intrarea în Biserică a Maicii Domnului este mai mult decât o comemorare istorică. Este o chemare către fiecare dintre noi de a deveni temple vii ale Duhului Sfânt, pregătindu-ne sufletele pentru Nașterea Domnului. Din această zi, la Utrenie, auzim cântarea Catavasiilor Nașterii:
Hristos Se naște, măriți-L!
Hristos din ceruri, întâmpinați-L!
Hristos pe pământ, înălțați-vă!
Cântați Domnului tot pământul și cu bucurie lăudați-L, popoare, că S-a preamărit!
Astfel, sărbătoarea devine un punct de plecare al pregătirii noastre pentru marea bucurie a Crăciunului.
Viața Maicii Domnului în Templu
Conform tradiției, Maica Domnului a locuit în Templu timp de 12 ani. În acest interval, îngerul Gavriil o hrănea și îi descoperea sensuri adânci ale Scripturii. La 15 ani, a fost încredințată dreptului Iosif, iar nu mult după aceea, a primit vestea minunată că va deveni Maica lui Dumnezeu.
Semnificația icoanei Intrării Maicii Domnului în Biserică
Icoana acestei sărbători este bogată în simboluri. Interiorul Templului îl arată pe Zaharia, Marele Preot, primind-o pe Fecioara Maria, însoțită de părinții săi și de fecioare purtând lumânări aprinse. În partea superioară a icoanei, Maria este reprezentată așezată pe un scaun înalt, cu un baldachin deasupra și un înger alături, simbolizând prezența harului divin.
Mesajul sărbătorii
Intrarea în Biserică a Maicii Domnului ne invită să ne curățim sufletele și să devenim locuri de întâlnire cu Dumnezeu. Este un îndemn la smerenie, rugăciune și pregătire pentru primirea lui Hristos.
Fie ca această sărbătoare să ne lumineze inimile și să ne inspire să ne deschidem sufletele, precum Maria, pentru a-L primi pe Domnul în viețile noastre!
Sărbătoare binecuvântată tuturor!
Canon de rugăciune la Praznicul Intrării în biserică a Maicii Domnului (1)
Tropar la Praznicul Intrării în biserică a Maicii Domnului, glasul al 4-lea
Astăzi
înainte însemnarea bunăvoinței lui Dumnezeu şi propovăduirea mântuirii
oamenilor, în Templul lui Dumnezeu luminat Fecioara se arată şi pe
Hristos tuturor mai înainte Îl vestește. Acesteia şi noi cu mare glas
să-i strigăm: Bucură-te, Împlinirea rânduielii Ziditorului.
Cântarea 1
Glasul al 4-lea
Irmosul
Deschide-voi
gura mea şi se va umplea de Duhul şi cuvânt răspunde-voi Împărătesei
Maice şi mă voi arăta luminat prăznuind şi voi lăuda Intrarea ei,
bucurându-mă.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluiește-ne pe noi.
A
Înțelepciunii Vistierie, Preacurată, pe tine te știm şi al Harului
Izvor, care izvorăști neîncetat picăturile tale cele de cunoștință, pe
care te rugăm să le roureze, Stăpână, ca să te laud pe tine pururea.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluiește-ne pe noi.
Biserică
mai Înaltă decât cerurile, Preacurată, fiind şi Cămară, în Templul lui
Dumnezeu te-au adus, ca să te gătești Lui spre Dumnezeiasca Sălășluire a
venirii Sale.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluiește-ne pe noi.
Lumina
harului, Născătoare de Dumnezeu, răsărind, pe toți i-a luminat şi i-a
împreunat, ca să împodobească Prealuminata prăznuire a ei cu cântări:
veniți să ne adunăm.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluiește-ne pe noi.
Ușa
cea Mărită, de gânduri necuprinsă, deschizând ușile Templului lui
Dumnezeu, acum poruncește, când ne adunăm noi, să ne îndulcim cu
minunile ei cele Dumnezeiești.
Cântarea a 3-a
Irmosul
Pe
ai tăi cântăreți, Născătoare de Dumnezeu, Ceea ce ești Izvor Viu şi
Îndestulat, care s-au împreunat ceată duhovnicească întărește-i și întru
Dumnezeiască Intrarea ta, cununiilor măririi învrednicește-i.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluiește-ne pe noi.
Împodobit
de nuntă astăzi s-a arătat frumos Templul Fecioarei şi Cămara, primind
Cămara Cea Însuflețită a lui Dumnezeu, pe cea Curată şi fără prihană şi
mai Luminată decât toată făptura.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluiește-ne pe noi.
David
înainte începând dănțuirea saltă şi dănțuiește cu noi şi Împărăteasă
Împodobită şi Preacinstită te numește pe tine, Preacurată, Ceea ce stai
în Templu înaintea Împăratului şi Dumnezeu.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluiește-ne pe noi.
Din
cea din care a ieşit neamului omenesc călcarea poruncii, din aceea au
înflorit îndreptarea şi stricăciunea; Născătoarea de Dumnezeu este adusă
astăzi în Casa lui Dumnezeu.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluiește-ne pe noi.
Saltă
Oștile îngerești şi mulțimea tuturor oamenilor şi înaintea feței tale,
Preacurată, aleargă astăzi fecioarele purtătoare de făclii strigând
Măririle tale în Casa lui Dumnezeu.
Cântarea a 4-a
Irmosul
Dumnezeiescul
Sfat Cel Neurmat al Celui Preaînalt, al Întrupării Tale celei din
Fecioară, proorocul Avacum înțelegându-l, a strigat: Slavă Puterii Tale,
Doamne!
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Templul
lui Dumnezeu primind astăzi Uşa cea Neumblată, a încetat toată umbra
Legii; căci cu adevărat s-a arătat adevărul, strigând celor de pe
pământ.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Muntele
cel cu umbra deasă, pe care mai înainte l-a văzut de demult Avacum, mai
înainte a vestit pe cea care a încăput înăuntru întru cele neumblate
ale Templului; căci cu adevărat a odrăslit virtuțile şi acoperă
marginile.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Să
vedem tot pământul lucruri uimitoare, străine şi minunate: cum, primind
de la înger hrană, Fecioara poartă Chipurile rânduielii.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Templu
şi Cămară şi Cer Însuflețit arătându-te, Dumnezeiască Mireasă,
Împăratului, în Templul Legii ai fost adusă astăzi Aceluia, păzită
fiind, Preacurată.
Cântarea a 5-a
Irmosul
Spăimântatu-s-au
toate de Cinstită Intrarea ta. Că tu, Fecioară, care nu ştii de nuntă,
înăuntru ai intrat în Templul lui Dumnezeu, ca o Preacurată Biserică,
tuturor celor ce te laudă pe tine pace dăruindu-le.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Sfințenia
cea Preaslăvită şi Sfințita Dăruire, astăzi Preacurata Fecioară
Închinată fiind în Templul lui Dumnezeu, Împăratului a toate,
Dumnezeului nostru, Unuia, spre Locaş este Păzită, precum Însuși ştie.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Frumusețea
sufletului tău, Preacurată, văzând-o oare-când Zaharia, cu credință a
strigat: Tu ești Răscumpărarea. Tu ești Bucuria tuturor. Tu ești
Chemarea noastră prin care Cel Neîncăput, încăput mie Se va arăta.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
O,
minunile tale cele mai presus de minte, Preacurată! Neobișnuită este
nașterea ta! Neobișnuit este chipul creșterii tale! Neobișnuite şi
minunate sunt ale tale toate şi oamenilor netâlcuite, Dumnezeiască
Mireasă.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Sfeșnic
mult Luminos fiind, Dumnezeiască Mireasă, astăzi ai strălucit în Casa
Domnului şi ne luminezi pe noi cu cinstite harurile minunilor tale,
Curată, Născătoare de Dumnezeu, Prealăudată.
Cântarea a 6-a
Irmosul
Cugetătorilor
de Dumnezeu, săvârșind acest praznic Dumnezeiesc şi cu totul cinstit al
Maicii lui Dumnezeu, veniți să batem din palme slăvind pe Hristos, Cel
Ce S-a născut dintr-însa.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Cel
Ce toate le poartă cu cuvântul, rugăciunea drepților a auzit-o. Pentru
aceasta boala stârpiciunii dezlegând ca un Îndurat, le-a dăruit lor
Pricină de bucurie.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Vrând
să arate Domnul neamurilor mântuirea Sa, pe Ceea ce n-a știut de nuntă,
acum dintre oameni a luat pe Ceea ce este Semnul Împăcării şi al
Înnoirii.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Ca
Ceea ce ești Casa Harului, întru care sunt puse Comorile Rânduielii
Celei Negrăite a lui Dumnezeu, Preacurată, în Templu te-ai Împărtășit de
Dulceața Cea Curată.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Pe
tine, Stemă Împărătească, primindu-te Templul, Dumnezeiască Mireasă,
s-a luminat şi la cele mai bune a trecut, văzând întru tine Împlinirea
celor mai înainte zise.
CONDAC
Glasul al 4-lea
Podobie: Cel Ce Te-ai Înălțat ...
Preacurat
Templu al Mântuitorului, Cămara cea de mult preț şi Fecioara, Sfințită
Vistieria Slavei lui Dumnezeu, astăzi este adusă în Casa Domnului,
împreună aducând harul Duhului lui Dumnezeu, pe care o laudă îngerii lui
Dumnezeu. Aceasta este Cortul cel Ceresc.
Cântarea a 7-a
Irmosul
N-au
slujit făpturii înțelepții lui Dumnezeu, fără numai Făcătorului. Ci,
groaza focului bărbătește călcând-o, se bucurau cântând: Prealăudate
Doamne al părinților şi Dumnezeule, bine ești cuvântat.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Iată
astăzi a Strălucit marginilor Primăvară Veselă, luminând sufletele
noastre şi gândul şi mintea, cu harul, prăznuirea Născătoarei de
Dumnezeu luminează. Astăzi, tainic, să ne veselim.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Daruri
să aducă astăzi Împărătesei Maici toate: cerul şi pământul şi Cetele
îngerilor şi mulțimea oamenilor şi să strige: în Templu este adusă
Bucuria şi Veselia.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Scriptura
a trecut, Legea a trecut şi ca ca o umbră şi Razele Harului au
Strălucit în Templul lui Dumnezeu, fiind adusă tu, Prunca fără prihană,
Fecioară Maică, totdeauna Binecuvântată.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Supusu-s-au
Celui Născut al tău, Preacurată, ca Unui Făcător şi Dumnezeu, cerul şi
pământul şi cele de dedesubt şi toată limba oamenilor mărturisește că
S-a Arătat Domnul, Mântuitorul sufletelor noastre.
Cântarea a 8-a
Irmosul
Ascultă
Pruncă Fecioară Curată, să zică adică Arhanghelul Gavriil Sfatul Celui
Preaînalt, cel de demult şi adevărat: fii gata spre primirea lui
Dumnezeu, că prin tine Cel Necuprins cu oamenii are să petreacă. Pentru
aceasta şi bucurându-mă, strig: Binecuvântați toate lucrurile Domnului
pe Domnul.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Aducând
oare-când Biserica cea Curată în Casa Domnului, Sfânta Ana, strigând, a
zis cu credință preotului: Prunca cea dată mie de la Dumnezeu, luând-o
acum, du-o în Templul Ziditorului tău şi bucurându-te, cântă Lui:
Binecuvântați toate lucrurile Domnului pe Domnul.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Sfântul
Zaharia a zis Sfintei Ana oare-când văzând cu duhul: aduci acum pe
Maica Vieții cea Adevărată, pe care în chip lămurit proorocii lui
Dumnezeu au propovăduit-o Născătoare de Dumnezeu şi cum o va încăpea
Templul pe ea? Pentru aceasta mirându-mă, strig: Binecuvântați toate
lucrurile Domnului pe Domnul.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Roaba
lui Dumnezeu am fost eu, a răspuns Sfânta Ana, chemându-l pe dânsul cu
credință şi cu rugăciune: am luat Rodul durerii mele şi după naștere pe
cea Născută o aduc Celui Ce mi-a dăruit-o. Pentru aceasta, săltând,
strig: Binecuvântați toate lucrurile Domnului pe Domnul.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Cu
adevărat este lucrul Legii, a zis ei preotul; şi străin lucru cu totul a
fi cunosc, văzând pe Ceea ce este adusă în Casa lui Dumnezeu, covârșind
în chip preaslăvit cu harul cele Sfinte. Pentru aceasta bucurându-mă
strig: Binecuvântați toate lucrurile Domnului pe Domnul.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Mă
întăresc a zis Sfânta Ana preotului, învățând cele ce grăiești: că tu
cunoști acestea cu Duhul lui Dumnezeu şi lămurit ai propovăduit cele ce
sunt despre Fecioara. Primește dar pe cea Curată în Templul Ziditorului
tău şi bucurându-te, cântă Lui: Binecuvântați toate lucrurile Domnului
pe Domnul.
Stih: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi.
Făclie
Purtătoare de Lumină s-a Aprins nouă, a strigat preotului, Bucurie
Prea-mare Strălucind în Templu. Sufletele proorocilor să se veselească
împreună cu mine, că văd lucruri minunate săvârșindu-se în Casa lui
Dumnezeu şi să strige pururea: Binecuvântați toate lucrurile Domnului pe
Domnul.
La Cântarea a 9-a
Stih: Îngerii, Intrarea celei Preacurate văzând, s-au mirat, cum Fecioara a Intrat în Sfânta Sfintelor.
Irmosul
Ca de un Chivot Însuflețit al lui Dumnezeu, nici cum să nu se atingă mâna necredincioșilor,
iar buzele credincioșilor, fără tăcere glasul îngerului cântând, cu
bucurie să strige Născătoarei de Dumnezeu: cu adevărat mai presus decât
toți ești, Fecioară Curată.
Stih: Îngerii, Intrarea Celei Preacurate văzând, s-au mirat, cum cu Slavă a intrat în Sfânta Sfintelor.
Ca
Ceea ce ai Prealuminată Frumusețea Curăției sufletului, Născătoare de
Dumnezeu, Curată şi de harul lui Dumnezeu din cer ești Plină cu Lumina
Cea pururea Fiitoare, luminezi totdeauna pe cei ce cu veselie strigă: cu
adevărat mai presus decât toți ești, Fecioară Curată.
Stih: Îngerii, Intrarea Fecioarei văzând, s-au mirat, cum cu preaslăvire a intrat în Sfânta Sfintelor.
Mai
presus zboară decât puterea cuvintelor, minunea ta, Născătoare de
Dumnezeu Curată. Că trupul întru tine îl socotesc, mai presus de cuvânt,
neprimitor de curgerea păcatului. Pentru aceasta cu mulțumire strig
către tine: cu adevărat mai presus decât toți ești, Fecioară Curată.
Stih: Îngerii şi oamenii Intrarea Fecioarei să o cinstim, căci cu Slavă a intrat în Sfânta Sfintelor.
Cu
preamărire mai înainte te-a închipuit, Curată, Legea, pe tine Cort şi
Dumnezeiască Năstrapă şi Catapeteasmă şi Toiag, Biserică Nestricată şi
Ușă a lui Dumnezeu. Pentru aceasta învățăm a striga către tine: cu
adevărat mai presus decât toți ești, Fecioară Curată.
Stih: Îngerii, Intrarea Fecioarei văzând, s-au mirat, cum cu Dumnezeiască plăcere a intrat în Sfânta Sfintelor.
Dulce
cântând ţie mai înainte a glăsuit David, numindu-te pe tine Fiică a
Împăratului, cu podoaba virtuților văzându-te Împodobită, stând de-a
drepta înaintea lui Dumnezeu. Pentru aceasta proorocul a strigat: cu
adevărat mai presus decât toţi eşti, Fecioară Curată.
Stih: Îngeri, săltați cu sfinții, fecioare, împreună dănțuiți, că Fiica lui Dumnezeu a intrat în Sfânta Sfintelor.
De
Dumnezeu Primitoare mai înainte văzându-te Solomon, Născătoare de
Dumnezeu, te-a vestit pe tine Ușă Deschisă Împăratului şi Izvor Viu
Pecetluit, din care Apa Cea Ne-tulbure a Izvorât nouă, celor ce strigăm
cu credință: cu adevărat mai presus decât toți ești, Fecioară Curată.
Stih: Îngerii şi oamenii, pe Fecioara, cu cântări să o mărim, căci cu Dumnezeiască cuviință a intrat în Sfânta Sfintelor.
Dai
harurile tale cele liniștite, Născătoare de Dumnezeu, sufletului meu,
izvorând viaţă celor ce te cinstesc după datorie, Singură apărându-i şi
acoperindu-i şi păzindu-i, ca să strige către tine: cu adevărat mai
presus decât toți ești, Fecioară Curată.
Stih: Mărește, suflete al meu, pe Ceea ce s-a adus în Templul Domnului şi s-a binecuvântat de mâinile preoților.
Irmosul
Pe
Norul cel Purtător de Lumină, întru care Stăpânul tuturor din cer ca
ploaia pe lână S-a Pogorât şi S-a Întrupat pentru noi, făcându-Se Om Cel
fără de început, să o mărim toți, ca pe Maica Dumnezeului nostru,
Curată.
Stih: Mărește, suflete al meu, pe Ceea ce s-a adus în Templul Domnului şi s-a binecuvântat de mâinile preoților.
Din
cei drepți a ieșit, din Sfinții Ioachim şi din Ana, Rodul făgăduinței,
Dumnezeiasca Pruncă Maria; şi ca niște Tămâie Bine-primită, cu trupul
Pruncă fiind, este adusă să locuiască în Sfânta Sfintelor din Templu, ca
o Sfântă.
Stih: Mărește, suflete al meu, pe Ceea ce s-a adus în Templul Domnului şi s-a binecuvântat de mâinile preoților.
Pe
Ceea ce a fost Pruncă cu firea şi mai presus de fire s-a arătat Maică
lui Dumnezeu, să o lăudăm cu cântări. Că în Templul Legii Domnului
astăzi a fost adusă, spre a fi Mireasmă cu bun miros, ca un Rod
duhovnicesc al drepților.
Stih: Mărește, suflete al meu, pe Ceea ce s-a adus în Templul Domnului şi s-a binecuvântat de mâinile preoților.
Născătoarei
de Dumnezeu, cu cuviință, să strigăm credincioșii cu îngerul:
Bucură-te! Bucură-te, Preabună Mireasă! Bucură-te, Nor Luminos, din care
nouă, celor ce ședeam întru întunericul necunoștinței, ne-a Strălucit
Domnul! Bucură-te, Nădejdea tuturor!
Stih: Mărește, suflete al meu, pe Ceea ce s-a adus în Templul Domnului şi s-a binecuvântat de mâinile preoților.
Sfânta
Sfintelor şi a lui Dumnezeu Maică Marie, cu rugăciunile tale, Curată,
scapă-ne din cursele vrăjmașului şi din tot eresul şi necazul pe noi,
cei ce ne închinăm cu credință Icoanei Sfântului tău Chip.
Stih: Mărește, suflete al meu, pe Ceea ce s-a adus în Templul Domnului şi s-a binecuvântat de mâinile preoților.
Cântare
după vrednicie, Născătoare de Dumnezeu, toată zidirea, cu Îngerul
Gavriil, să-i strige, glăsuind: Bucură-te, Maica lui Dumnezeu, cu totul
fără prihană, prin care ne-am mântuit din blestemul cel dintâi,
făcându-ne părtași nestricăciunii.
Stih: Mărește, suflete al meu, pe Ceea ce s-a adus în Templul Domnului şi s-a binecuvântat de mâinile preoților.
Mai
presus decât Heruvimii şi decât Serafimii mai Înaltă şi mai Desfătată
decât cerurile te-ai arătat, Fecioară, ca Ceea ce pe Cel Neîncăput de
toate, Dumnezeul nostru, în pântecele tău L-ai încăput şi L-ai născut în
chip de negrăit; pe Care roagă-L îndelung pentru noi.
În loc de Slavă Tatălui şi Fiului şi Sfântului Duh.
Mărește, suflete al meu, Stăpânia Dumnezeirii Celei în Trei Ipostas-uri şi Nedespărțite.
Firea
Cea în Trei Ipostas-uri şi Slava Cea Nedespărțită şi într-o Dumnezeire
Lăudată neîncetat, în cer şi pe pământ, Treimea Cea Nedespărțită să O
slăvim, Tatălui şi Fiului şi împreună şi Duhului închinându-ne cu
dreaptă credință.
În loc de Şi acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin (a Născătoarei).
Mărește, suflete al meu, pe cea mai Cinstiți şi mai Mărită decât Oștile cele de sus.
Pe
cei ce aleargă cu credință sub milostivirea ta şi se închină cu bună
cinstire Fiului tău, Fecioară de Dumnezeu Născătoare, ca Unui Dumnezeu
şi Domn al lumii, roagă-te ca să-i mântuiască de stricăciune, de
primejdii şi de toate ispitele.
SEDELNA, glasul al 4-lea. Podobie: Spăimântatu-s-a Iosif...
Spune,
David, ce Praznic este acesta de acum, pe care l-ai lăudat oare-când în
Cartea Psalmilor, pe Fiica Prunca lui Dumnezeu şi Fecioara? Că ai zis:
aduce-se-vor Împăratului fecioare în urma ei şi cele de aproape ale ei.
Minunat şi a toată lumea praznic fă celor ce strigă: Născătoarea de
Dumnezeu este pentru noi Solitoarea mântuirii.
SEDELNA, glasul al 4-lea. Podobie: Spăimântatu-s-a Iosif...
Mieluşeaua
cea Nepătată şi Cămara cea Neîntinată, Născătoarea de Dumnezeu Maria,
cu veselie este adusă în chip Prealuminat. Pe care îngerii lui Dumnezeu o
înconjoară cu credință şi toţi credincioșii o fericesc pururea şi cu
mulțumire cântă ei neîncetat cu glas mare: Mărirea şi Mântuirea noastră
tu eşti, Ceea ce eşti cu totul fără prihană.
Comentarii
Trimiteți un comentariu
„Rugăciunile, gândurile și ideile tale ne inspiră! Lăsați un comentariu.”