Silește-te după putere ca să fi POMENIT la SFÂNTA LITURGHIE căci Hristos este cu noi
Silește-te după puterea că să fi pomenit la Sfânta Liturghie, căci Hristos este cu noi!
†
Silește'te după puterea că să fi pomenit la Sfînta Liturghie. Pentru că se pune, dragii mei, în Sfântul Sânge, părticică aceea cu numele tău. Și se spune așa de preot: „Spală, Doamne, păcatele celor ce s-au pomenit aici, cu cinstit Sângele Tău, pentru rugăciunile sfinților Tăi“. Și se pun toate de pe disc, în Potirul cu Sfântul Sânge.
Și va dați seama, unde poți să fii, chiar dacă ești mort, chiar dacă ești viu, ești salvat; se pomenește și pentru morți și pentru vii. Și cât te costă? Căutați să fiți pomeniți la Liturghie.
Fie că va cunoaște un preot sau va cunoaște duhovnicul, fie că frățiile
voastre dați la Liturghie, dar să fiți pomeniți. Asta e totul.
Liturghia nu e o lucrare omenească, dragii mei. Nici îngerească. E direct divină! Pentru că nu poți tu să transformi acolo. El este Cel ce este.
Și dacă ar fi cu putință să se deschidă cerurile și chiar tavanul
Altarului, n-ai vedea în cer mai multă lumina și mai multă așezare cum
este în Sfântul Altar, cu îngerii, căci Hristos este cu noi.
Noi chiar avem o rugăciune, când facem Vohodul: „Și fă, Doamne, să între cu noi și îngerii care Îți slujesc împreună cu noi!” Deci preotul are autoritate. Pentru că ei sunt acolo: o gloată de îngeri! E Hristos! Ce, te joci?! Deci, căutați să fiți pomeniți la Liturghie.
Sfanta Liturghie (talcuiri) - Mitropolit Bartolomeu Anania
1
Sfânta Liturghie (talcuiri) - Mitropolit Bartolomeu Anania2
Sfântul Maxim Mărturisitorul ne ia prin surprindere atunci când ne
explică ce lucruri nevăzute se întâmplă în biserica, la Sfânta
Liturghie. Lumea văzută și cea invizibilă sunt într-o relație care are
urmări pe termen lung. Iar harul lui Dumnezeu din Liturghie transformă
viață noastră.
Intrăm în lumea miracolului prin ”Mistagogia”
Sfântului Maxim Mărturisitorul, aici într-o ediție a Editurii
Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxă, 2017.
"Auzi ce zice Sfântul Nicodim Aghioritul, mintea este preot, inima este altar; jertfa care se aduce pe acest altar este alegerea si buna vointă, că de bună voie aleg să mă rog lui Dumnezeu, iar mirosul de bună mireasmă, tămâia, care se ridică de pe altarul inimii este rugăciunea, să se îndrepteze rugăciunea mea ca tămâia înaintea Ta. De pe altarul inimii."
RăspundețiȘtergere